Groentechips

Al een tijdje loop ik met het idee van ‘non-koude gezonde snacks’, het liefst ook nog gezouten snacks. Fruit is heel lekker, en dat is het probleem niet. Het is de winter. Het is zo koud buiten, en fruit is ook koud, ik wil het warm hebben, maar waar vind ik warme snacks? Snacks die ook nog gezond zijn! En toen dacht ik, ik vraag het aan Pauline. Pauline is de persoon van het account en YouTube-kanaal livingthehealthychoice, ik volg haar al een tijdje en vroeg haar om raad: “I would say, veggie chips!”

Als ik ergens op kan rekenen, dan is dat Pinterest wel. Ik speurde de website af opzoek naar veggie chips recepten. Niet alle ideeën klonken even smakelijk, maar welk het meest voorbij kwam was er een met courgette! Ik vind courgette sowieso al een lekkere toevoeging aan bepaalde gerechten. De eerste keer dat ik het at was bij mijn neef en nicht, hij maakte het klaar met alleen ketjap en nomnomnom, wat had ik genoten.

Courgette? Check. Zout? Check. Eventuele knoflookpoeder? Nee, dat niet, maar met alleen zout moet het ook wel goed komen. Het ene plakje was zeker wel wat dikker dan de ander, daar ben ik niet zo precies in maar tijdens het bakken merkte ik meteen dat sommige plakjes wel heel dun waren en dat betekende: voorproeven! En wat ik proefde, smaakte behoorlijk goed.

Twee opmerkingen: een, dertig minuten is veel te lang, de dunste plakjes zijn dan al bijna perkamentpapier zo dun dat ze worden, en twee, véél minder zout, deze dingen zuigt het zo snel op. Verder moesten ze me wel heel erg denken aan een ander soort groente, iets in de richting van broccoli of bloemkool?


Wat ik wel weet is dat ik Pinterest nog eens af ga zoeken voor andere groentechips. Het viel namelijk goed in de smaak! Deze courgette chips waren gemakkelijk te maken en passen in een klein doosje om mee naar school of werk te nemen.

Heb jij nog een suggestie voor andere groentechips?

Liefs,
Femke

Plaats een reactie